Suatu perkongsian dari hati dan Jika aku jatuh hati

Salam sejahtera buat semua.

Tulisan aku kali ini agak berlainan. Apa yang aku tulis kali ini, merupakan suatu yang lahir daripada hati aku, melalui pengalaman yang aku telah lalui. Sekadar perkongsian untuk mengingatkan diri di masa hadapan, kerana kita memang mahluk yang pelupa.

Continue reading

Perkongsian di hari Jumaat

Salam sejahtera buat semua.

Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda tentang perkara yang berlaku di sekitar saya pada hari ini. Saja perkongsian suka-suka dan santai. Ayat kasi sopan sikit la kali ni. Bagaimana dengan hari Jumaat anda?

Hari ini, saya telah mempelajari sesuatu yang baru di kelas tutorial Reaction Engineering. Ada sesuatu di dalam soalan tutorial yang nyata menarik perhatian saya. Lagipun, ia sesuatu yang boleh diagak daripada seorang pensyarah yang menyatakan objektif utama subjek kami ialah ‘to have fun”.

Continue reading

Ada apa dengan 123456789

Salam sejahtera buat semua.

123456789

Hari ini, aku tengok ramai blogger dan raka-rakan lain yang menghebohkan pasal 123456789 ni. Ada apa dengan nombor tu semua ek? Rasanya semua dah tahu kan. Nombor menarik hanya muncul dua kali je dalam 100 tahun. Abad seterusnya baru boleh jumpa balik.

Dua kali? Betul ke dua kali? Memang betul sebenarnya. Kita cuma perlu ubah persepsi kita terhadap masa je (macam bagus je cakap). Dua kali itu berlaku pada awal pagi dan satu lagi pada tengah hari dalam hari yang sama.

Continue reading