Pelikkah Lelaki Berbicara Soal Hati?

Salam sejahtera buat semua.

Sentuhan Cinta

Pernah sekali aku bingung. Satu soalan diaju kepadaku suatu masa dulu. Nah, aku dah banyak kali bingung. Kau jangan turut bingung sekali ya.

Aku tahu ada yang pelik. Ini blog seorang lelaki, walaupun ada juga yang ingat aku seorang wanita. Sebab namakah? Aku rasa nama beliamuda ini bukanlah menggambarkan mana-mana gender, bukan macam Syinrayafa (pinjam nama ya) kan? Kau rasa apa gendernya?

Kisah Pak Cik Tua Yang Selamba

Salam sejahtera buat semua.

Tersebutlah kisah, pak cik tua yang selamba. Hidupnya sangat selamba. Lagaknya memang selamba. Semua yang melihat pun tahu pak cik tu sangat selamba. Oh pak cik tua, kamu sebenarnya memang selamba.

Saya pun tak tahu lah betul ke penggunaan istilah selamba dalam konteks ni. Nak kata selamba, perlakuan tu sebenarnya dah jauh sekali dari selamba. Tapi, kalau tengok daripada riak muka pak cik tu, rasanya semua akan kata pak cik tu pak cik tua yang selamba.

Continue reading

Kotoran Lebih Jelas Kelihatan di Atas Kain Putih

Salam sejahtera buat semua.

papan putih dan titik hitam

Lumrah hidup mungkin. Mata manusia. Mudah melihat apa yang lebih jelas. Mudah menangkap apa yang telah terpapar di depan mata mereka. Jarang juga seorang manusia mahu menilai atau meneliti sehingga dapat melihat apa yang ada disebaliknnya.

Di atas papan putih yang tiada tulisan, baru sahaja dibersihkan. Di tengah-tengahnya, ada satu titik hitam. Apakah yang kamu lihat?

Continue reading