Perlawanan Akhir Malaysia vs Vietnam Sukan SEA Laos 2009

Salam sejahtera buat semua.

SEA Games 2009 Logo

Entah kenapa rasa macam patut pula tulis entri ni. Dalam entri Malaysia menang di separuh akhir bola sepak Sukan SEA 2009 menentang Laos, ramai yang tanya ada siaran langsung ke tak.

Aish, rasanya dalam surat khabar dan tv dah heboh cakap nak buat siaran langsung. Dalam radio pun dah dihebahkan. Lagipun, perlawanan akhir kot. Mestila nak buat siaran langsung kan. Dah 20 tahun tunggu emas untuk bola sepak Sukan SEA ni.

Jadi, dengan ini, saya sekali lagi mengulangi yang siaran langsung perlawanan akhir Malaysia menentang Vietnam akan disiarkan oleh RTM 2 bermula pukul 6 petang (lepas tu mesti ada tambah, siaran bergantung kepada jadual perlawanan). Ada juga ura-ura mengatakan yang TV3 turut mahu menyiarkan siaran langsung (terbaca kicauan seseorang di twitter).

Betapa bersungguhnya menteri dalam perlawanan akhir ni, sampai disarankan supaya majikan membenarkan pekerja pulang lebih awal. Satu lagi alternatif dicadangkan ialah supaya disediakan televisyen untuk tontonan. Semoga pasukan Malaysia tahu apa yang rakyat Malaysia buat ni, biar rasa bersemangat sikit.

beliamuda: Layan jugak tulis entri ni sambil dengar lagu ekstravaganza.

23 thoughts on “Perlawanan Akhir Malaysia vs Vietnam Sukan SEA Laos 2009

  1. yup2..semangat2..harap kali ni berhasil la tuk tuai emas..
    dlu kt malaysia tgk(2001),sedih je kamarulzaman lepas bola senang..huhuh

    aah..tv3 n tv2 siar secara langsung..gle smgt sampai 2 chanel skali siar..hahah

    • @aminbaek, oh, dah konfem ya tv3 nak siar jugak… pandai tv3 ambil peluang… (err, ada keluar ihsan RTM ke kat tv3 nanti? ngeh3)

      semoga dapat la tuai emas kali ni ya…

  2. salam…
    sngat2 menantikan perlawanan ini!!!HOPE 4 D BEST 4 MALAYSIA! moga juara itu milik kita..tp,sok xdpt nk tgk..wuwuwu,,sedey!! kat radio ada x??

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge