Dapat Juga Lesen Memandu P (3)

Salam sejahtera buat semua.

Lesen P

Sambungan daripada bahagian kedua, Tangguh Ambil Lesen Memandu Buat Sementara Waktu

Sekembalinya daripada cuti semester untuk kali pertama, aku sempat sambung balik untuk latihan lapan jam. Untuk motor, aku buat di cawangan Yakin Pandu yang dekat dengan rumah aku je. Cuma yang kereta tetap kena buat di Pengkalan Chepa. Letih jugak la kena ulang-alik. Keluar awal pagi, balik lewat petang.

Continue reading

Tangguh Ambil Lesen Memandu Buat Sementara Waktu (2)

Salam sejahtera buat semua.

Lesen L

Sambungan daripada bahagian pertama, Pengalaman Mengambil Lesen Memandu

Lepas dah lulus ujian undang-undang berkomputer tu, maka bermulalah sesi memandu yang sebenar. Entah apa nama latihan ni, tapi dikhaskan tiga jam untuk latihan ni. Latihan ni tak sama dengan latihan lapan jam.

Continue reading

Pengalaman Mengambil Lesen Memandu (1)

Salam sejahtera buat semua.

Ujian Memandu Bukit

Musim-musim cuti sekolah dan cuti semester macam ni, selalunya memang sibuk la pusat memandu. Musim ni la sekolah memandu akan menjadi pusat pengajian yang sibuk. Peperiksaannya boleh berjalan setiap hari, tapi ujian akhir tahun (ujian nak dapat lesen P) tu la yang paling mencabar.

Duduk rilek-rilek masa cuti ni teringat pulak masa ambil lesen memandu tiga tahun lepas. Oh ya, untuk makluman, aku masih lagi dalam lesen P. Haha. Setahun aku ambil masa nak sudahkan pembelajaran di pusat memandu. Err, bukan sebab aku bengap sangat nak belajar memandu, tapi ada hal lain yang datang secara tiba-tiba. Jom dengar aku bercerita.

Continue reading

Young Doctor Programme Series: 4th Posting at 7 Selatan Ward

Greetings to all.

hospital ward

At last, we have reach to the last part of Young Doctor Programme Series. My last posting was held at 7 Selatan Ward. Well, I can say 7 Selatan is just like a normal ward, same as what come in mind when someone mention ward.

For those who still not read the previous enties, you can check the link below:

First Posting at 3 Selatan Ward

Second Posting at 1 Mutiara Ward

Third Posting at Nuclear, Oncology and Radiotherapy (NOR)

Continue reading

Laman 1 - 3123