Nota Malam: (Bab 5) Sejuk Air Terjun dan Jambatan Gantung Runtuh

Salam sejahtera buat semua.

air-terjun-lata-kinjang2

Kredit kepada jurugambar – Luqman (rumet)

[Lagu tema: Raihan – Bersatu]

Hari ini, buat kesekian kalinya, aku keluar lagi dengan rakan-rakan ke Batu Gajah semata-mata untuk menemani Akmal yang kerisauan dengan duitnya yang bernilai RM1800 yang tidak diketahui statusnya. Duit itu telah dihantar ke AS, namun proses penghantaran bukanlah terus masuk ke akaun bank. Guna servis Western Union. Aku pun tak reti pasal benda ni.

Continue reading

Nota Malam: (Bab 4) Tercipta Sebuah Kenangan Dalam Memori Indah

Salam sejahtera buat semua.

Blok Bahagia MRSM PC

[Lagu tema: Amuk – Matahari]

Kali kedua saya ditag dalam video di Facebook baru-baru ni. Sebelum ni dah pernah ditag sekali, tapi tak boleh tengok pun sebab line Internet di UTP tidak membenarkan pelajar membuka laman streaming. Lagipun kena tag pada video yang langsung tiada kaitan.

Namun tag dalam video yang kedua ini nyata berbeza dan membawa kembali semula ingatan beberapa tahun lepas. Ingatan kepada sebuah memori yang pelbagai yang telah dirangkai bersama teman-teman seperjuangan di MRSM PC.

Continue reading

Pada Erti Senyuman Manismu

Salam sejahtera buat semua.

senyuman manis

Senyuman manismu, tersirat satu erti yang engkau tidak tahu maknanya. Tafsiran yang berbilang ada pada insan yang memandangnya.

Senyuman yang lahir daripada keihlasan di lubuk hati adalah manisnya senyuman yang paling bermakna.

Pada senyuman manismu ada makna yang tidak terucap dalam bicara, yang tidak terungkap dalam madah indah.

Continue reading

Nota Malam: (Bab 3) Bukan Tanya Sama Pokok

Salam sejahtera buat semua.

pokok gersang

Aku pelik juga kadang-kadang dengan sikap sesetengah orang ni. Untuk suatu hal yang sangat mudah, mereka cenderung untuk merumitkannya. Kenapa la nak menjadikan keadaan lebih rumit?

Untuk lebih spesifik, cuba hayati keadaan ni. Katakanlah korang tanya sesuatu kepada seseorang. Soalan yang mudah je la sebenarnya. Tapi dijawabnya tiada apa-apa. Padahal mesti ada sesuatu disebaliknya.

Continue reading