Bilakah Tarikh Pengumuman Keputusan PMR 2010?

Salam sejahtera buat semua.

Penilaian Menengah Rendah (PMR) 2010 telah sebulan berlalu. Sebaik sahaja PMR 2010 selesai diduduki, sudah terdapat segilintir pelajar Tingkatan 3 yang bertanyakan bilakah tarikh pengumuman keputusan PMR 2010.

Nampaknya adik-adik memang tak sabar nak tahu tarikh pengumuman keputusan PMR 2010 kan? Jujurnya, tarikh pengumuman sesuatu peperiksaan awam bergantung pada banyak hal dan hanya akan diputuskan tidak berapa lama sebelum keputusan peperiksaan itu bakal diumumkan (kebiasaannya seminggu sebelum).

Bagi keputusan PMR, kebiasaannya akan diumumkan sekitar penghujung bulan Disember. Abang jangkakan keputusan PMR tahun ini bakal diumumkan sebelum cuti Hari Krismas.

Sambutan Krismas pada tahun ini jatuh pada hari Sabtu (cuti umum). Seperti tahun lepas, keputusan PMR diumumkan pada 24 Disember 2009.

Sekadar spekulasi daripada saya, tarikh ini masih lagi belum ditetapkan. Bagi sesiapa yang ada mengetahui daripada sumber-sumber yang boleh dipercayai, boleh la dikongsikan bersama dengan rakan-rakan yang lain.

beliamuda: Sambil menunggu keputusan PMR 2010 diumumkan, apakah yang dilakukan oleh pelajar Tingkatan 3 untuk mengisi masa terluang ni?

81 thoughts on “Bilakah Tarikh Pengumuman Keputusan PMR 2010?

  1. Baru pagi tadi mama kita gi PPD Pudu/Bangsar teman kwannya nk tukarkan sekolh adiknya.Pegawai PPD tu ckp xleh buat pertukaran hingga result PMR kuar pada 23 Disember ni….kwang..kwang….dah terbagitau

    • @Noni, bagoz r klau result kuar 23 ni…lagi cepar lagi bagos…arap2 dapat result yang meletop….
      AMIN!!!! klau tunggu lame2 ,wat pe….wat takot jer….yess!!!!

  2. mengapa result pmr terlalu lewat diumumkan. mengapa tidak keluar diawal bulan 11 atau pertengahan.jika dipandang, jika cepat keluar, maka persediaan boleh dibuat awal.naik sahaja sekolah mereka dah boleh daftar sekolah asrama yg berjaya mereka pohon.tidaklah lumrah yg ada, yuran dah sttle, pelajaran dah mula baru lah pulak terhegeh2 nak daftar sekolah baru.yg susah guru2.terpaksa membereskan hal2 pertukaran, pemulangan buku, yuran dsb nya.saya tak nmpak ape baiknya result keluar dihujung tahun.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge