Anda Sedang Mencipta Sejarah!

Salam sejahtera buat semua.

NWS Seaeagle

Setiap manusia yang hidup di atas muka Bumi ini mempunyai sumbangan masing-masing dalam mencipta sejarah. Apa yang membezakan adalah sama ada sumbangan tersebut merupakan sesuatu yang akan dibanggakan di masa depan ataupun menjadi suatu titik hitam yang akan dikeji oleh generasi seterusnya.

Continue reading

Restoran Nasi Kandar dan iPhone 4S

Salam sejahtera buat semua.

nasi kandar
[scaredy_kat]

Mata tidak mampu untuk dibuka lebih lama. Panas yang terasa di tubuh semakin menyengat. Kepala juga dirasakan berpusing. Merebahkan tubuh di katil adalah pilihan yang terbaik.

*****

Penat betul bila dah mula berbisnes ni. Baru je mula buka Restoran Nasi Kandar, tapi kepala dah mula fikir nak kaut duit untung juta-juta. Yelah, takkan buat bisnes ni nak tabur duit kot? Orang buat bisnes nak kaut duit la kan.

Continue reading

Aini, Nuna dan Nuni: Kisah #2

Salam sejahtera buat semua.

lutut berdarah

Bersambung daripada Kisah #1 yang tergantung berkenaan nasib Nuna yang kesakitan. Kenapakah dia merengek dan menangis sampaikah perlu dirujuk ke Hospital Taiping? Apakah sebenarnya yang terjadi?

Telah diperkhabarkan oleh Nuni bahawa Nuna sebenarnya mengalami kesakitan di bahagian kakinya. Bahagian bawah lutut di kaki kanan Nuna telah membengkak. Tidak diketahui sama ada bengkak itu diakibatkan oleh terjatuh atau digigit serangga berbisa.

Continue reading

Aini, Nuna dan Nuni: Kisah #1

Salam sejahtera buat semua.

tweet #1 aini, nuna dan nuni

Status Kicauan

Cukup dengan motif entri sebelum ini sebagai pengenalan kepada ceritera Aini, Nuna dan Nuni, kita maju kepada Kisah #1.

Hari ini Nuna merengek lagi. Tempoh hari dia menangis sebab kakinya sakit. Siap kena rujuk ke Hospital Taiping lagi. Hari ini Nuna dibawa lagi ke hospital. Tak tahu lagi apa khabar berita Nuna… Semoga tiada apa yang buruk terjadi.

Katanya Aini beperangai elok je sepanjang ditemani Nuni. Kena cubit pipi dua kali pun tak merengek. Siap cium balik pipi Nuni.

Continue reading

Laman 1 - 212